Figma, آموزش

آموزش جامع استفاده از کامپوننت های متغیر در فیگما – بخش 1

آموزش جامع استفاده از کامپوننت‌ های متغیر در فیگما

آموزش جامع استفاده از کامپوننت های متغیر در فیگما

آموزش جامع استفاده از کامپوننت‌های متغیر در فیگما

مقدمه

فیگما یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای طراحی رابط کاربری است که به طراحان امکان ایجاد و همکاری بر روی پروژه‌های طراحی را به‌صورت آنلاین می‌دهد. در این مقاله، به بررسی یکی از تکنیک‌های پیشرفته فیگما یعنی “استفاده از کامپوننت های متغیر در فیگما (Variant Components)” خواهیم پرداخت. این تکنیک به شما امکان می‌دهد کامپوننت‌های داینامیک و انعطاف‌پذیر ایجاد کنید که به سادگی قابل تغییر و استفاده مجدد هستند.

1. آشنایی با کامپوننت های متغیر در فیگما

1.1. مفهوم کامپوننت‌های متغیر
کامپوننت‌های متغیر به شما این امکان را می‌دهند که یک کامپوننت با چندین حالت مختلف ایجاد کنید. به‌عنوان مثال، یک دکمه با حالات مختلف مانند فعال، غیرفعال، موس‌اور، و کلیک شده.

1.2. مزایای استفاده از کامپوننت‌های متغیر
– افزایش کارایی: امکان استفاده مجدد از کامپوننت‌ها با حالت‌های مختلف.
– یکپارچگی طراحی: اطمینان از یکپارچگی و هماهنگی در تمامی حالات کامپوننت‌ها.
– سهولت در مدیریت: مدیریت و بروزرسانی ساده‌تر کامپوننت‌ها.

2. ایجاد کامپوننت های متغیر در فیگما

2.1. ایجاد یک کامپوننت پایه
– طراحی کامپوننت: ابتدا یک کامپوننت پایه طراحی کنید. به‌عنوان مثال، یک دکمه ساده.
– تبدیل به کامپوننت: شیء طراحی شده را انتخاب کرده و از منوی راست کلیک، گزینه “Create Component” را انتخاب کنید.

2.2. افزودن متغیرها به کامپوننت
– ایجاد اولین متغیر: کامپوننت را انتخاب کنید، سپس از تب “Variants” در پنل سمت راست، گزینه “Add Variant” را کلیک کنید.
– تنظیم حالات مختلف: برای هر حالت مختلف دکمه (فعال، غیرفعال، موس‌اور و غیره) متغیری ایجاد کرده و ظاهر آن را تغییر دهید.

3. استفاده از کامپوننت های متغیر در پروژه

3.1. افزودن کامپوننت متغیر به پروژه
– کشیدن و رها کردن: کامپوننت متغیر را از پنل “Assets” به طراحی خود بکشید و رها کنید.
– تغییر حالت کامپوننت: با استفاده از منوی تنظیمات کامپوننت، حالت مورد نظر را انتخاب کنید.

3.2. ویرایش و بروزرسانی کامپوننت‌های متغیر
– ویرایش کامپوننت پایه: هر تغییراتی که در کامپوننت پایه ایجاد کنید به تمامی متغیرهای آن اعمال می‌شود.
– افزودن متغیرهای جدید: در هر زمان می‌توانید متغیرهای جدید به کامپوننت خود اضافه کنید.

4. نکات پیشرفته در استفاده از کامپوننت های متغیر در فیگما

4.1. استفاده از نام‌گذاری استاندارد
– نام‌گذاری متغیرها: برای جلوگیری از سردرگمی، متغیرها را با نام‌های واضح و استاندارد نام‌گذاری کنید.

4.2. استفاده از پروپرتی‌ها (Properties)
– پروپرتی‌های سفارشی: می‌توانید پروپرتی‌های سفارشی برای کامپوننت‌های متغیر ایجاد کنید تا بتوانید تنظیمات خاصی را به‌سادگی تغییر دهید.

4.3. اعمال انیمیشن‌ها
– انیمیشن‌های متغیرها: با استفاده از قابلیت‌های انیمیشن فیگما، می‌توانید انتقالات و انیمیشن‌های جذابی برای متغیرهای کامپوننت خود ایجاد کنید.

نتیجه‌گیری

با استفاده از تکنیک کامپوننت های متغیر در فیگما، می‌توانید پروژه‌های طراحی خود را به‌صورت حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر مدیریت کنید. این تکنیک به شما امکان می‌دهد کامپوننت‌های انعطاف‌پذیر و قابل تغییر ایجاد کنید که به سادگی در پروژه‌های مختلف قابل استفاده و بروزرسانی هستند. با تمرین و آشنایی بیشتر با این تکنیک، می‌توانید طراحی‌های پیچیده‌تری ایجاد کرده و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

در پایان برای مشاهده و دانلود فایل های از پیش آماده فیگما می توانید با مراجعه به دسته بندی فیگما در سایت مانتیک فایل مورد نظر خود را دانلود کرده و در پروژه های خود از آن استفاده کنید.

author-avatar

درباره مدیر سیستم

مانتیک، ارائه دهنده فضایی برای دانلود قالب پاورپوینت، گوگل اسلاید، کی‌نوت، موکاپ، طرح های وکتور، طرح های ایلاستریتور، قالب سایت، بروشور، فایل های فتوشاپ، براش و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *